ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Μαρία Βλάχου: Σύμβολο της ελληνικής νεοφυούς επιχειρηματικότητας

Μαρία Βλάχου: Σύμβολο της ελληνικής νεοφυούς επιχειρηματικότητας



Το όνομα της συνδέθηκε άρρηκτα με τις start up επιχειρήσεις, καθώς υπήρξε πρωτοπόρος στην ανάπτυξη του, πολλά υποσχόμενου, κλάδου εκτροφής σαλιγκαριών στην Ελλάδα.
Η επιτυχημένη επιχείρησή της αποτέλεσε σημείο αναφοράς για πολλούς νέους ανθρώπους. Η εμπλοκή της με την παραγωγή των σαλιγκαριών προέκυψε τυχαία. Περιέγραφε η ίδια: «Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας, στον τόπο μας. Η καλλιέργεια των σαλιγκαριών και το σαλιγκάρι, ως προϊόν, ήταν το έναυσμα για να το επιτύχουμε. Η ιδέα γεννήθηκε ένα χειμωνιάτικο βράδυ σε ένα εστιατόριο της Ελβετίας. Καθώς αρκετοί απολάμβαναν Escargots à la Bourguignonne, αποφάσισα κι εγώ να τα δοκιμάσω. Την ίδια στιγμή μου τηλεφώνησε η Πένυ, η αδελφή μου, η οποία εντυπωσιάστηκε ακούγοντας ότι πλήρωσα 37 ευρώ, για μόλις 12 τεμάχια σαλιγκάρια. Αστειευόμενη είπε ότι θα μαζέψει σαλιγκάρια από τον κήπο της για να τα εξάγει. Το αστείο αυτό, ήταν το έναυσμα για να φοιτήσει η ίδια στη σχολή Αγροτουρισμού και Αγροβιοτεχνίας κι εγώ να σπουδάσω Μάρκετινγκ και πωλήσεις. Έτσι, ύστερα από ατέλειωτες ώρες μελέτης και μια μακρά έρευνα αγοράς ξεκινήσαμε το πρώτο μας εκτροφείο. Λόγω του ότι και εγώ και η αδελφή μου ως αρχικές σπουδές είχαμε επιλέξει τη φιλολογία, για την ονομασία της εταιρίας ήταν φυσικό να διαλέξουμε μια αρχαιοελληνική λέξη. Έτσι, το όνομα ''Feréikos'' προέρχεται από τα λήμματα (φέρω + οίκος), δηλαδή ''κουβαλώ το σπίτι μου'' όπως ακριβώς και το σαλιγκάρι».
Η εταιρία ''Feréikos'' ασχολείται με τη δημιουργία ανοιχτών εκτροφείων σαλιγκαριών ολοκληρωμένου βιολογικού κύκλου και με προϊόντα σαλιγκαριών. Ξεκίνησε στα τέλη του 2007, με έδρα την Αρχαία Κόρινθο, με ένα μικρό εκτροφείο. Είχε δηλώσει η Μαρία στην εφημερίδα ''Έθνος'': «Προσπαθήσαμε να ενταχθούμε σε ένα πρόγραμμα νέων ελευθέρων επαγγελματιών του ΟΑΕΔ και απορρίφθηκε η πρόταση μας ως μη καινοτόμα και πρωτοποριακή…. Κάναμε ένσταση απορρίφθηκε, κάναμε δεύτερη ένσταση και μας ενέκριναν την επένδυση. Πήραμε την πρώτη δόση της επιδότησης 6.000 ευρώ…τα οποία όμως μας τα ζήτησαν πίσω έξι μήνες μετά επειδή στο μεταξύ …έγινε η εταιρεία ΟΕ. Από τότε αποφασίσαμε να στηριχθούμε στις δυνάμεις μας».
Αρχικά η εταιρία συνεργάστηκε με 178 οικογένειες στην Ελλάδα, 7 στην Κύπρο, 1 στη Γερμανία και 2 στην Ισπανία. Από τα εκτροφεία που διέθετε στην Ελλάδα παρήγαγε ετησίως 200 τόνους σαλιγκαριών. Το 85% αυτών διοχετευόταν στις αγορές της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Ελβετίας, της Σλοβενίας, της Τουρκίας και της Κύπρου. Η εταιρία εκτροφής σαλιγκαριών, μεγάλωσε με γρήγορους ρυθμούς, επεκτεινόταν συνεχώς σε νέες αγορές και κατάφερε να εδραιωθεί.
Η Μαρία περιέγραφε το επιχειρηματικό της πλάνο: «Ό,τι κέρδη είχε η εταιρεία τα επενδύαμε για να αναπτυχθούμε και να υλοποιούμε σχέδια. Αγοράσαμε το πρώην κτήριο της ΦΑΓΕ στην Κόρινθο για να κάνουμε την τυποποίηση, τα έτοιμα γεύματα και ξεκινάμε και νέες δραστηριότητες νέα εταιρεία για έτοιμα φαγητά για το εξωτερικό. Στα σχέδιά μας είναι να κάνουμε μια αγροτουριστική μονάδα οικολογική, που θα προάγει την αγάπη για τη φύση και την οικολογία αλλά και τη γευσιγνωσία». Το 2013 η εταιρεία εντάχτηκε στο δίκτυο της Endeavor Ελλάδας που οργανώνει και υλοποιεί προγράμματα για ανερχόμενους επιχειρηματίες.
Στο ''Έθνος'' πάλι είχε δηλώσει: «Η εταιρία διαχειρίζεται εξ ολοκλήρου τη διαδικασία των σαλιγκαριών. Από την πρώτη ανάλυση του εδάφους ενός εκτροφείου έως και την τελική τυποποίηση και συσκευασία τους. Επιπλέον, επιβλέπουμε την παγκόσμια ανάπτυξη της εκτροφής σαλιγκαριών παρέχοντας εκπαίδευση και τεχνογνωσία, η οποία προέρχεται από την πολυετή εμπειρία μας στον χώρο της βιομηχανίας.
Η εμπειρία μας σε συνδυασμό με συνεχή έρευνα και συνεργασίες με αξιόπιστους φορείς συμβάλλει στη διαρκή βελτίωση της μεθοδολογίας και στην τεχνική υποστήριξη προς τους εκτροφείς. Στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις μας, δημιουργούμε καινοτόμα προϊόντα που βασίζονται σε παραδοσιακές, υγιεινές, μεσογειακές συνταγές, χωρίς συντηρητικά και χρώματα, με υλικά που προέρχονται από την τοπική ελληνική αγορά και πληρούν τις υψηλότερες προδιαγραφές προτύπων ποιότητας. Το σλόγκαν που μας εκφράζει είναι το: "Σπίτι μου σπιτάκι μου''. Διότι, όπως ακριβώς και τα σαλιγκάρια, όλοι μας γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει τίποτα σαν το σπίτι μας!».

Της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΚΑΡΠΟΝΤΙΝΗ




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 10:22]  Παναγιώτης Περιβολάρης: «Η σιωπή...
[χθες 09:52]  Αλεξάνδρα Μακρυγεώργου: Η Liofyllo...
[χθες 13:36]  Το ArtWalk 5 ολοκληρώθηκε...
[χθες 12:53]  Ο φάρος της Ναυπάκτου - Ενα...
[χθες 11:00]  Μαρία Μελαχροινού: Η γιατρός που...
[χθες 11:14]  Μαρία Μελαχροινού: Η διάγνωση...
[χθες 09:21]  Χριστίνα Ρούτση: Η Πατρινή που...
[χθες 15:49]  Γιάννης Βογδάνης: Προτιμώ την...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [19:17:06]