ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Δεν είναι «Κοινωνική Φυσική», αλλά φοβίζει την εξουσία

Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Δεν είναι «Κοινωνική Φυσική», αλλά φοβίζει την εξουσία



ΤΟΥ ΛΕΥΤΕΡΗ ΚΟΥΣΟΥΛΗ *

Κάθε ερώτημα ή δίλημμα χωρίς νόημα έρχεται να προσθέσει ματαιότητα στην δημόσια συζήτηση. Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Και τα δύο, είναι η απάντηση. Κάθε γνώση είναι πολύτιμη. Ακόμη και ψυχίο της. Το κουβαλάμε και αυτό μας τρέφει.
Από τότε που εισήχθη το μάθημα της Κοινωνιολογίας, αυτό συνοδεύτηκε με διαφωνίες και αντιπαραθέσεις. Στις αρχές του ΄80 επιχειρήθηκε η διδασκαλία της. Με ένα βιβλιαράκι κακογραμμένο, με κεφάλαια σχεδόν ασύνδετα, με σύλληψη αντιπαιδαγωγική, το μάθημα δοκιμάστηκε. Εργαζόμουν τότε ως ωρομίσθιος καθηγητής και είχα διδάξει την Κοινωνιολογία σε Μεταλυκειακά τμήματα. Θυμάμαι τις δυσκολίες εξήγησης και κατανόησης.
Η Κοινωνιολογία θα συνοδεύεται πάντα από διαμάχη. Και αυτό δεν μπορεί να παρακαμφεί. Έτσι τη διδασκαλία της, ουδέτερη, επιστημονική, απροκατάληπτη, τη φαντάζομαι δύσκολη στο πλαίσιο του Λυκείου. Και αυτό γιατί είναι δύσκολο, σχεδόν αδύνατο, να μην επιχειρηθεί από κάποιους η (κατάφορα αντιπαιδαγωγική) ιδεολογική χρήση της.
Και όμως. Και όμως, η απουσία της είναι μια απώλεια πολύτιμης ματιάς και γνώσης για τους νέους ανθρώπους. Θα μπορούσαν να αποκτήσουν ένα πρώτο όπλο, εργαλείο κατανόησης του κοινωνικού φαινομένου και της ανυπότακτης φύσης του. Μαζί, του ατόμου και των συμπεριφορών του, της συνείδησης , ατομικής και συλλογικής, των αλλαγών και πώς συντελούνται, να υποψιαστούν τη διαφορετικότητα, να δουν τη συναρπαστική ποικιλία, να συνειδητοποιήσουν τη σχετικότητα, να προσεγγίσουν τις δυναμικές, να φανταστούν το μεγαλείο της κοινωνικής και ατομικής δημιουργικότητας, που κινεί τα πράγματα και δεν αφήνει τίποτα σε αιώνια ακινησία και σταθερότητα.
Από τη φύση της η Κοινωνιολογία ψάχνει επιστημονικά να καταλάβει άτομο και κοινωνία. Δεν είναι «κοινωνική φυσική», όπως αρχικά ονομάστηκε, δεν ψάχνει νόμους γιατί γνωρίζει ότι δεν υπάρχουν. Μέσα σε αυτή την αμφισβήτηση ζώντας, φοβίζει την εξουσία. Λογικό. Καλύτερη η μηχανική γνώση.
Και τα Λατινικά, με τη χρησιμότητά τους για τους γνωστούς λόγους δεδομένη, είναι πιο κοντά σε μια μηχανική για τους σύγχρονους γνώση. Η επικοινωνία με μια γλώσσα εμπλουτίζει και ασκεί τη σκέψη. Πώς να διαφωνήσεις με τα αυτονόητα. Αν όμως είχα να διαλέξω, θα διάλεγα την Κοινωνιολογία. Κάθε που θα σκεφτόμαστε τον εαυτό μας, θα μπαίνουμε στα βάθη της και θα καταλαβαίνουμε την ελευθερωτική της δύναμη.

* Ο Λευτέρης Κουσούλης είναι επιστήμονας της πολιτικής επικοινωνίας.




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 10:27]  Ναι σε εθνικές εκλογές!
[χθες 10:25]  Yπογειοποίηση του τρένου, ένα βήμα...
[χθες 10:24]  #NextGenerationEU
[χθες 10:22]  Χωρισμός. Η επόμενή σου μέρα
[χθες 09:38]  Ερευνα - Καινοτομία: Η Δυτική...
[χθες 11:04]  ΩΡΛ ΠΓΝΠ: Πρωτοποριακές σπουδές...
[χθες 10:53]  Ενας χρόνος διακυβέρνησης της Νέας...
[χθες 10:48]  Η ανάποδη ανάγνωση, η ανέξοδη...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [10:48:23]