ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


(Χαιρέτα μου τον πλάτανο… συνέχεια!) Μια πρόταση για τον δήμαρχο

(Χαιρέτα μου τον πλάτανο… συνέχεια!) Μια πρόταση για τον δήμαρχο



Στο προηγούμενο επεισόδιο σας ανέφερα την όχι και τόσο ευχάριστη ιστορία ενός πλατανάκου που έπεσε θύμα κάποιου πολύ «έξυπνου ανθρώπου».
Θέλω να είμαι άνθρωπος κατά βάση αισιόδοξος… Δεν θέλω να ψάξω να βρω ποιος έκαψε τον πλατανάκο… γιατί άμα ψάξω θα βρω τον «δενδρο-κτόνο»… αργά ή γρήγορα τα πάντα αποκαλύπτονται ή τα αποκαλύπτουν…
Θέλω να πιστεύω πως μπορεί να βγει κάτι καλό από την αμετροέπεια του κακού… γι' αυτό έχω μια πρόταση να κάνω στο Δήμαρχο και στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου…
Η πλατεία στα Ψηλαλώνια, κατά γενική ομολογία, έχει χάσει την όποια μορφή είχε στα παλιότερα χρόνια. Τα περισσότερα δέντρα έχουν γεράσει, πολλά έχουν κοπεί και δεν έχουν αντικατασταθεί. Το αποτέλεσμα είναι ένα συνονθύλευμα δέντρων χωρίς καμιά αρμονική ακολουθία, χωρίς λουλούδια, με ένα γκαζόν ξερό στα περισσότερα σημεία. Μέρος της πλατείας έχει καταληφθεί από τα περίπτερα και τα αντίστοιχα καφέ, ενώ το σιντριβάνι σπανίως λειτουργεί…
Αλήθεια, γιατί παλιότερα λειτουργούσε και παρείχε υπέροχο θέαμα, τέτοιο που εντυπωσίαζε μικρούς και μεγάλους;
Με τις προηγούμενες αναφορές, θέλω να τονίσω, ότι η πλατεία θα μπορούσε πλέον να παίξει ένα διαφορετικό ρόλο, χωρίς να χάσει την ταυτότητά της, δηλαδή της πλατείας.
Η πρόταση που απευθύνω, λοιπόν, στους αρμόδιους είναι η πλατεία να αρχίσει να παίζει ρόλο εκπαιδευτικό. Τι εννοώ; Στα κενά, εκεί όπου παλιότερα υπήρχαν δέντρα, να φυτευτούν δέντρα και θάμνοι ενδημικά της ελληνικής χλωρίδας που μπορούν να επιβιώσουν στις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής μας. Σε κάθε δέντρο να τοποθετείται ειδική πινακίδα με πληροφορίες όπως: το όνομά του, πού φύεται, αν παράγει καρπούς, αν χρησιμοποιείται για φαρμακευτικούς ή άλλους σκοπούς, με λίγα λόγια η ταυτότητά του. Κάθε δέντρο θα μπορεί να υιοθετηθεί από σχολεία, επιχειρήσεις ή ιδιώτες, οι οποίοι θα επωμιστούν τα έξοδα αγοράς, μεταφοράς και κατασκευής πινακίδας.
Με τον τρόπο αυτό θα μπορούμε να αποκτήσουμε μια θεματική πλατεία, την οποία θα μπορούν να επισκέπτονται οργανωμένα ομάδες μαθητών και, γιατί όχι, να γίνεται μάθημα in situ, όπως λένε και οι εγκέφαλοι της διδακτικής!
Θα έχουν έτσι τη δυνατότητα οι μαθητές/τριες να ξεχωρίζουν τη χαρουπιά (Ceratonia siliqua) μιας και της μόδας έχουν γίνει τα παξιμάδια από χαρούπι για υγιεινή διατροφή, τον σκίνο (Pistacia lentiscus), την αγριελιά (Olea europea subsp. europaea), το ρείκι, την έρικα ή ερείκη (Erica manipuliflora) που τόσο αγαπούν οι μέλισσες, τον ασπάλαθο (Calicotome villosa) σε συνδυασμό με το ποίημα του Γ. Σεφέρη «Επί ασπαλάθων», την αφάνα (Sarcopoterium spinosum) και τη χρήση της παλιότερα, το θυμάρι (Thymbra capitata) και το θρούμπι (Satureja thymbra).
Θα μπορούσε ίσως να δημιουργηθεί ένας κήπος με φυτά που σχετίζονται με την Αρχαία Ελληνική μυθολογία και που έχουν αναφερθεί από Έλληνες και Ρωμαίους συγγραφείς, όπως ο Θεόφραστος και ο Πλίνιος. Οι μαθητές/τριες θα μπορούσαν να δουν πολλούς θάμνους και δέντρα αφιερωμένα στους θεούς, που περιγράφηκαν από αρχαίους συγγραφείς σε μύθους, αλλά και στα πρώτα βιβλία βοτανικής. Για παράδειγμα το κυπαρίσσι (Cupressus sempervirens) που συνδέεται με τον μύθο του νέου Κυπάρισσου, τον όποιο ο θεός Απόλλωνας μεταμόρφωσε σε κυπαρίσσι… τη δάφνη (Laurus nobilis) μια νύμφη που μεταμορφώθηκε σε δέντρο, την οποία αγάπησε ο θεός Απόλλωνας… το πεύκο (Pinus pinea) -που ήδη υπάρχει- μεταμόρφωση της νύμφης Πίτυς, την οποία ερωτεύτηκε ο Πάνας… τη λευκή λεύκη (Populus alba) μεταμόρφωση της νύμφης Λεύκης, κόρης του Ωκεανού, την οποία αγάπησε ο Πλούτωνας… την αμυγδαλιά (Prunus dulcis) που συνδέεται με την γέννηση του Άττη… τη ροδιά (Punica granatum) που συνδέεται με την αρπαγή της Περσεφόνης… τη μηλιά (Malus domestica) που συνδέεται με την κρίση του Πάρη και… τη μαύρη μουριά (Morus nigra) που συνδέεται με τον θάνατο του Πύραμου και της Θίσβης.
Μερικά δένδρα αναφέρονται στην αρχαία λατρεία των νυμφών Αμαδρυάδων, όπως ο πρίνος, η δρυς και η βελανιδιά (Quercus spp.), η καρυδιά (Juglans regia) και η συκιά (Ficus communis). Κάποια άλλα φυτά είναι αφιερωμένα στους θεούς όπως η λυγαριά της Ήρας (Vitex agnus-castus) που συμβολίζει την αγνότητα και η μυρτιά (Mirtus communis) αφιερωμένη στην θεά Αφροδίτη.
Πολλά μπορούν να γίνουν… Σημασία έχει η επιθυμία, η θέλησή μας για κάτι νέο, περισσότερο καινοτομικό… κάτι που θα πηγάζει από την αγάπη μας για τη φύση και το πέρασμα αυτής της αγάπης στις νεώτερες γενιές…
Μπορούμε; Έχουμε την τόλμη; Θέλουμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες της ζωής μας; Την αισθητική μας;
Ή θα μείνουμε στη στείρα αντιμετώπιση: Ποιος να τα κάνει όλα αυτά; Δεν έχουμε χρήματα… δεν έχουμε προσωπικό…
Αν είναι έτσι… τότε…
ΔΕΝ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ!

Της ΣΟΦΙΑΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 10:27]  Ναι σε εθνικές εκλογές!
[χθες 10:25]  Yπογειοποίηση του τρένου, ένα βήμα...
[χθες 10:24]  #NextGenerationEU
[χθες 10:22]  Χωρισμός. Η επόμενή σου μέρα
[χθες 09:38]  Ερευνα - Καινοτομία: Η Δυτική...
[χθες 11:04]  ΩΡΛ ΠΓΝΠ: Πρωτοποριακές σπουδές...
[χθες 10:53]  Ενας χρόνος διακυβέρνησης της Νέας...
[χθες 10:48]  Η ανάποδη ανάγνωση, η ανέξοδη...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [10:17:44]