ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Εσείς πού αφήσατε την τσάντα σας;

Εσείς πού αφήσατε την τσάντα σας;



Από την προηγούμενη σχολική χρονιά ένα ήταν το σύνθημα που κυριάρχησε στα δημοτικά σχολεία:
«Η τσάντα στο σχολείο».
Και για όσους δεν είστε γονείς παιδιών που φοιτούν στο δημοτικό να εξηγήσω ότι το υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να υιοθετήσει το πρόγραμμα αυτό που, πρακτικά, προέβλεπε την παραμονή της σχολικής τσάντας στο σχολείο για δύο Σαββατοκύριακα το μήνα.
Ειδικότερα το Υπουργείο Παιδείας καλούσε τους Διευθυντές των σχολείων και τους Συλλόγους Διδασκόντων να μεριμνήσουν α) για τη σωστή εφαρμογή της δραìσης και την ενδεχοìμενη διαμοìρφωση του Εβδομαδιαιìου Ωρολογιìου Προγραìμματος για την υποστηìριξή της και β )για την ενημεìρωση των γονεìων και κηδεμοìνων με αναìρτηση των ημερομηνιωìν εφαρμογηìς της δραìσης σε εμφανεìς σημειìο του σχολειìου, στην ιστοσελιìδα του σχολειìου και με ενημερωτικό σημειìωμα εìντυπο ή ηλεκτρονικοì.
Το υπουργείο σχετικά με το μέτρο αυτό που εφαρμοζόταν για τρίτη συνεχή σχολική χρονιά στις σχολικές μονάδες επεσήμανε ότι «η συγκεκριμεìνη δραστηριοìτητα που υλοποιειìται τουλαìχιστον δυìο (2) φορεìς τον μηìνα για οìλους τους μηìνες του διδακτικού εìτους και η καθιεìρωση της παραμονηìς των διδακτικωìν βιβλιìων στο σχολειìο, δεν αποτελεί μια συμβολική παρεìμβαση, αλλά επιδιωìκεται οι μαθητεìς και οι μαθηìτριες να μην ασχολουìνται με την προετοιμασιìα μαθημαìτων κατά τη διαìρκεια αυτωìν των Σαββατοκυìριακων. Ως εκ τουìτου σε καμιìα περιìπτωση δεν ανατιìθενται εργασιìες και δεν προγραμματιìζονται επαναληπτικεìς εμπεδωτικεìς δοκιμασιìες για τη Δευτεìρα μετά το σαββατοκυìριακο υλοποιìησης της δραìσης».
Σας ακούγεται εξαιρετικό;
Πόσο, αλήθεια, μπορεί να συμβάλει αυτή η πρακτική στη βελτίωση της σχολικής καθημερινότητας των μαθητών και των οικογενειών τους;
Να διευκρινίσουμε εδώ ότι η παραμονή της τσάντας στο σχολείο, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει διάβασμα για τη Δευτέρα, ιδίως για τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων που δεν έχουν κάθε μέρα τα ίδια μαθήματα. Συνεπώς, αυτοί οι μαθητές θα έχουν όχι μόνον να διαβάσουν για τη Δευτέρα π.χ. Μαθηματικά ή και Ιστορία ή Φυσική, αλλά θα πρέπει να μεταφέρουν τα τετράδια και τα βιβλία των εν λόγω μαθημάτων. Δεύτερη, δηλαδή, τσάντα μαζί με το κολατσιό και το νερό τους!
Και φεύγοντας τη Δευτέρα από το σχολείο θα κουβαλάνε δύο τσάντες αντί για μία!
Ο άλλος στόχος του υπουργείου, όπως αναφέρεται, «να προχωρήσουμε σε όλες εκείνες τις ρυθμίσεις, ώστε να μετριαστεί το άγχος που έχει συσχετιστεί με τη μελέτη για την επόμενη ημέρα και το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών να ολοκληρώνεται εντός του σχολείου», μοιάζει τουλάχιστον ουτοπικός!
Μήπως, για άλλη μια φορά, βάλαμε το κάρο μπροστά από το άλογο;
Μήπως το μοντέλο διδασκαλίας απευθύνεται σε ένα «ανύπαρκτο» παιδί, από το οποίο απαιτεί να κινείται σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο προγράμματος γνωστικών πεδίων, τα οποία διδάσκονται συχνά αποσπασματικά, χωρίς να ανιχνεύει, να καλλιεργεί ή να επιβραβεύει άλλες δεξιότητες ή ταλέντα;
Μήπως η διδακτέα ύλη συνεχώς μεγαλώνει και η εκπαίδευση γίνεται εντατική και η γνώση ποσοτικοποιείται;
Μήπως να γίνει μια πιο ορθολογική κατανομή της διδακτέας ύλης στις τάξεις του δημοτικού με σεβασμό στη βιολογική, πνευματική και ψυχολογική ωριμότητα των μαθητών και σε άμεσο συσχετισμό με την αντίστοιχη ύλη του γυμνασίου;
Μήπως παράλληλα με την εισαγωγή νέων διδακτικών πρακτικών να μάθουμε τους μαθητές μας πώς να μαθαίνουν, πώς να χρησιμοποιούν πρακτικά τη γνώση;
Μήπως αντί για την παραμονή της σχολικής τσάντας στο σχολείο θα ήταν περισσότερο εποικοδομητική η παράταση του σχολικού ωραρίου, ώστε να περιλαμβάνεται και η μελέτη στο σχολείο, να αναπτύσσονται και άλλες δεξιότητες, να μετατραπούν τα τμήματα σε τάξεις μαθημάτων πλήρως εξοπλισμένες, να υπάρχουν βιβλιοθήκες για μελέτη και άλλες δραστηριότητες; Μήπως, για άλλη μια φορά, επελέγη ένα πυροτέχνημα με κοντόπνοα αποτελέσματα αντί να περάσουμε σε μια γενναία και ουσιαστική μεταρρύθμιση προκειμένου να οδηγήσουμε την εκπαίδευση στον 21ο αιώνα;


της ΣΟΦΙΑΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 16:05]  Οι ασεβείς εραστές, η κατάρα της...
[χθες 16:05]  Ο όλεθρος βγήκε από ένα κιβώτιο
[χθες 15:05]  Θέλω να σου υποσχεθώ, πατέρα, για...
[χθες 13:53]  «Να αγαπάς την ευθύνη»
[χθες 12:20]  Ακαιρη και ανώφελη η κριτική εν...
[χθες 10:59]  Περί προσωπικής και κρατικής...
[χθες 13:46]  Η πανδημία του αιώνα δεν είναι...
[χθες 13:16]  Η ψηφιακή πραγματικότητα στις...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [18:37:47]